ОБЩИ УСЛОВИЯ И ПРАВИЛА НА МИСТИ ТРАВЕЛ ЕООД
Общите условия регулират предоставянето на туристически пакети за групи или индивидуални лица, като организиране и предоставяне на комплексни туристически услуги, включително, но не само, пътувания, екскурзии, транспорт, настаняване и други свързани с туризма дейности в страната и чужбина; създаване и управление на туристически пакети; предоставяне на консултантски услуги в областта на туризма; организиране на тематични и специализирани пътувания; предоставяне на трансфери и други съпътстващи услуги; консултации и посредничество с финансови институции за предоставяне на кредити за пътувания, както и всяка друга дейност, незабранена от закона с фирмата „Мисти Травел“ ЕООД. Фирмата има адрес в град София, ул. Козяк 21А, ЕИК: 206753569, с удостоверение за регистрация РК-01-8439 от дата 24.06.2024 за извършване на туристическа дейност, представлявано от управителя Елена Динева. Подробна информация за дружеството, общите условия, политики и други може да се намери на следния уебсайт: https://www.mysty.bg/.
ОБЩИ ПОНЯТИЯ:
- Фирмата „Мисти Травел“ ЕООД се нарича „ТУРОПЕРАТОР“, а клиентите, които използват техните услуги за туристически пакети, независимо дали са групи или индивидуални лица, се наричат „КЛИЕНТ“.
ОФЕРТА
- ТУРОПЕРАТОРЪТ, директно или чрез своите агенти, осигурява предварителна информация на клиентите относно предлаганите от него туристически пакети и услуги. Тази информация се предоставя чрез уебсайта и социалните медии на ТУРОПЕРАТОРА, брошури, каталози и други информационни маркетингови материали.
По искане на клиента, ТУРОПЕРАТОРЪТ или неговият агент предоставят копие на офертата на дигитален или физически траен носител.
- ТУРОПЕРАТОРЪТ е ангажиран от своята оферта съгласно предходния параграф, до изчерпване на местата за записване или до настъпване на други условия, ясно определени в офертата. ТУРОПЕРАТОРЪТ може да променя условията на офертата по изключение, когато интересите на клиентите налагат това. Промените ще бъдат публикувани на уебсайта на ТУРОПЕРАТОРА.
- ТУРОПЕРАТОРЪТ е задължен да осигури на своите клиенти пълна и точна информация относно предоставяните туристически услуги, включени в заплатените от тях пакети. Информацията, предоставена на клиента в тайните пликове, трябва напълно да съответства на информацията/описанието на предлаганите пакети/, предоставени на клиентите.
- ТУРОПЕРАТОРЪТ се задължава да изпрати чрез куриер, на посочения от клиента адрес, тайните пликове с информация за избрания тур в срок до 2 дни преди отпътуването.
РЕЗЕРВАЦИИ И ОТКАЗИ:
- Клиентите могат да направят резервации чрез уебсайта на компанията, телефонен разговор, имейл или лично посещение в офиса на Мисти Травел на адрес ул. Козяк 21А вх: Б ет: 1 ап: 2.
- КЛИЕНТЪТ трябва да заплати избрания от него пакет за пътуване за определени дати, потвърждение за свободните дати се получава само след писмена обратна връзка от ТУРОПЕРАТОРА.
- В случай, че датите не са свободни, на КЛИЕНТА ще му бъдат предложени алтернативни дати и той ще има право да промени датите или да поиска възстановяване на платената сума, само ако резервацията не е потвърдена от страна на ТУРОПЕРАТОРА. За откази на резервации се прилагат условия за възстановяване на средства в съответствие със стандартната политика на Мисти Травел ЕООД.
- ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за точността на предоставената от КЛИЕНТА информация и за всякакви грешки допуснати по време на резервационния процес, които са резултат от действията на КЛИЕНТА или от непредвидени и извънредни обстоятелства.
- След като е направена заявка за резервация и е извършено плащането, КЛИЕНТА получава писмено потвърждение по имейл, че запитването му е прието и очаква потвърждение. ТУРОПЕРАТОРЪТ е длъжен да върне отговор в срок от 2 работни дни и да потвърди или откаже резервацията.
- КЛИЕНТЪТ трябва да декларира в писмен вид пред ТУРОПЕРАТОРА при резервирането на услугата, ако тя ще се ползва от туристи с увреждания или с ограничена подвижност. Ако КЛИЕНТЪТ има специфични потребности или изисквания извън обхвата на предлагания пакет, той трябва да ги упомене в имейл до ТУРОПЕРАТОРА.
- ТУРОПЕРАТОРЪТ запазва правото да не сключва или да не изпълнява договор за туристически пакет с турист, който има трудности с придвижването, ако е предварително заявено, че пътуването не е подходящо за лица с ограничена подвижност и риск за здравето му.
ПЛАЩАНЕ:
- Плащанията за резервации на туристически пакети се извършва в сроковете, посочени от Мисти Травел ЕООД.
- Плащанията се извършват с дебитна, кредитна или бизнес карта посредством V-pos.
- Транзакциите се осъществяват посредством програмите за сигурност MasterCard Identity check и VISA Secure.
- От гледна точка на сигурност, максималната сума за плащане с карта е 8000 лв.
- Могат да бъдат приети следните методи на плащане – банков превод или кредитна, дебитна или бизнес карта на Visa и Mastеrcard.
- Плащанията по банков път се извършват на следната банкова сметка:
Банка: ДСК
Мисти Травел ЕООД
BIC: STSABGSF
IBAN: BG05STSA93000030622900
Основание: “име на пакет” “дата на на екскурзия или почивка”
- ТУРОПЕРАТОРЪТ приема плащания и чрез подаръчни ваучери или ваучери за отстъпка, издадени от него.
- ТУРОПЕРАТОРЪТ не съхранява данни за банковите карти, използвани за плащане чрез сайта.
- При необходимост от връщане на сума, платена с банкова карта, сумата се възстановява по картата, с която е извършено плащането
- Всички допълнителни услуги заявени от КЛИЕНТА по време на престоя, следва да бъдат заплатени на мястото за настаняване.
ЦЕНОВА ПОЛИТИКА:
- Цените на туристическите пакети и индивидуални услуги се определят от ТУРОПЕРАТОРА и могат да варират в зависимост от сезона, наличността и специфичните изисквания на клиента.
- Всички цени са валидни само за периода, посочен в официалното предложение или договора.
- Обявените цени са в лева. Те са калкулирани при курс – 1 EURO = 1.9558 лева.
ПЪТУВАНИЯ ИЗВЪН СТРАНАТА
- При излизане от страната, КЛИЕНТЪТ трябва да се увери, че разполага със съответните лични документи, които са издадени в съответствие с правилата на държавата, която ще посещава, както и с правилата на Република България. Ако КЛИЕНТЪТ е гражданин на друга държава, той трябва да се запознае с правните и визовите изисквания на своята страна за пътуване до страните, които ще посещава в съответствие с избраната туристическа програма.
- Необходимите документи за международни пътувания включват:
- Валиден международен паспорт и медицинска застраховка за периода на пътуването, когато това е изисквано.
- За държавите от Европейския съюз, с които България има безвизов режим, пътуването с лична карта е възможно.
- За държавите, с които България има визов режим, информация може да се получи от съответните консулски служби.
- За малолетни лица под 18 години, които пътуват без придружител, се изисква нотариално заверено разрешително от родителите за напускане на страната.
- Други необходими документи следва да бъдат съобразени с изискванията на законодателството на държавата, към която се пътува.
- Ако КЛИЕНТЪТ не предостави или представи неправилно попълнена декларация, която му позволява да премине границата на България, ТУРОПЕРАТОРЪТ не забавя изпълнението на програмата за останалата част от групата и не дължи неустойки и не носи отговорност за непроведеното пътуване на клиента.
ЗАСТРАХОВКИ:
- В базовата цена на туристическите пакети не е включена застраховка за покриване на различни рискове по време на пътуване. КЛИЕНТЪТ има възможност допълнително да направи и заплати застраховка, предоставена от избран от ТУРОПЕРАТОРА застраховател.
ПРАВА И ОТГОВОРНОСТИ:
- КЛИЕНТЪТ има право да получи подробна информация за предоставяните услуги, включително условията за пътуване и настаняване.
- КЛИЕНТЪТ е отговорен за предоставянето на точна информация при резервации и за спазването на правилата за поведение по време на пътуването.
- ТУРОПЕРАТОРЪТ дава правото на КЛИЕНТА да прехвърли договора за туристически пакет на друг КЛИЕНТ, ако информира писмено за промяната до:
– до 24 часа преди провеждането на програма в България
– до 7 дни преди провеждането на програма в чужбина в съседна на България страна
– до 14 дни преди провеждането на програма в чужбина в несъседна на България страна когато за тази страна не се изисква издаването на виза;
– до 30 дни (или до минимално необходимия срок за издаване на виза ако той е под 30 дни) преди провеждането на програма в чужбина в несъседна на България страна когато за тази страна се изисква издаването на виза;
- Да уведоми писмено КЛИЕНТА, когато минималния брой участници не е набран и пътуването може да бъде отменено в следните срокове:
– до 48 часа за пътуване в България
– до 72 часа за пътуване в чужбина в съседна на България страна
– до 14 дни преди провеждането на програма в чужбина в несъседна на България страна когато за тази страна не се изисква издаването на виза;
– до 30 дни (или до минимално необходимия срок за издаване на виза ако той е под 30 дни) преди провеждането на програма в чужбина в несъседна на България страна когато за тази страна се изисква издаването на виза;
АНУЛИРАНЕ НА ПЪТУВАНЕ:
- Ако КЛИЕНТЪТ притежава ваучер, но не го е използвал в определените срокове, ваучера се смята за анулиран по вина на КЛИЕНТА и сумата не се възвръща.
- Ваучер с изтекла валидност може да се удължи до допълнителни 6 месеца, срещу доплащане от 100 лв на човек.
- Ако след потвърждаване на резервацията туристите не се явят в предвидения ден и не уведомят ТУРОПЕРАТОРА за възможно забавяне, няма да се разрешават промени в резервацията, пренасочване на датата или възстановяване на сумата.
- КЛИЕНТА има право да прекрати договора във всеки един момент. В случай на отказ от пътуването и прекратяване на договора от страна на клиента,
ТУРОПЕРАТОРЪТ удържа следните неустойки:
а) при пътуване в чужбина:
– в размер на капарото описано в индивидуалния договор при отказ от пътуване до 90 дена преди датата на пътуването;
– от 89 до 60 дни преди датата на пътуването – 50% от общата стойност на пътуването съгласно индивидуалния договор;
– от 59 до 30 дни преди датата на пътуването – 80% от общата стойност на пътуването съгласно индивидуалния договор;
– 29 или по-малко от 29 дни преди датата на пътуването – 100% от общата стойност на пътуването съгласно индивидуалния договор.
b) при пътуване в България:
При анулация на резервация в период по-кратък от 14 дни преди предвидената дата на пристигане, но до 7 дни преди дата на пристигане, ТУРОПЕРАТОРЪТ има право да задържи 50% от общата сума за настаняване за пътувания.
При анулация на резервация в период по-кратък от 7 дни преди предвидената дата на пристигане, ТУРОПЕРАТОРЪТ има право да задържи 100% от общата сума за настаняване за пътувания.
- При пътувания организирани от ТУРОПЕРАТОРА, ако не се натрупа необходимото количество участници, определено в договора, или ако отмяната е в резултат на непреодолими обстоятелства като военни действия, терористични актове, стачки, епидемии, бедствия и други, туроператорът не е отговорен за изпълнението на договора. В такива случаи ТУРОПЕРАТОРА ще възстанови на клиента всички заплатени суми, с изключение на невъзстановими разходи като застраховки, глоби за връщани билети, визови такси и други.
- Туроператорът не носи отговорност за невъзможността да изпълни или за неточното изпълнение на сключения договор и не е длъжен да заплаща компенсации в случаите, когато:
- КЛИЕНТЪТ сам отмени или прекъсне пътуването поради лични причини, или не се яви на уговорено място и време;
- Се случат действия от трети лица, които са свързани с изпълнението на договора и не могат да бъдат предвидени или избегнати;
- КЛИЕНТЪТ не е допуснат от граничните или други служби поради липса на необходимите документи за пътуване, виза или по друга причина, за която ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност;
- КЛИЕНТЪТ се нуждае от хоспитализация в медицинско заведение;
- Се случи непреодолима сила или събитие, което не може да бъде предвидено или избегнато, като например забавяне на гранични пунктове, проблеми с пътната инфраструктура, проверки на граничните пунктове, предоставяне на медицинска помощ на турист от организирана група и други извънредни обстоятелства. В такива случаи ТУРОПЕРАТОРЪТ запазва правото да променя програмата и да предприема действия в съответствие с конкретната ситуация, без да бъде задължен да плаща компенсации за това.
- Възможни са промени на потвърдени резервации, но не по-късно от 14 календарни дни преди датата на пристигане на КЛИЕНТИТЕ. Всяка анулация или промяна по резервация следва да бъде заявена писмено от клиента. Не се допускат изключения.
- При промяна на резервация в период по-кратък от 14 дни преди предвидената дата на пристигане, но до 7 дни преди дата на пристигане, ТУРОПЕРАТОРЪТ се налага административна такса в размер на 100 лева на човек.
- В случай на отмяна на пътуването и прекратяването му от страна на ТУРОПЕРАТОРА, по независещи от него причини той възстановява платената сума за пътуването.
РЕКЛАМАЦИИ И КОМПЕНСАЦИИ
- ТУРОПЕРАТОРЪТ носи отговорност за изпълнението на туристическите услуги, включени в договора за туристически пакет, независимо от това, дали тези услуги се изпълняват от него или от други доставчици на туристически услуги.
- ТУРОПЕРАТОРА не поема отговороност за вреди, понесени от КЛИЕНТА повреме на ползване на туристическата услуга в случай на телесни повреди или смърт, както и при неизпълнение на закупената услуга, дължащо се на умишлено или грубо небрежно поведение от страна на КЛИЕНТА.
- Всички рекламации трябва да бъдат констатирани от КЛИЕНТА преди напускане на мястото за настаняване чрез съставяне на констативен протокол по образец подписан от представител на мястото за настаняване.
- КЛИЕНТЪТ следва да предостави на ТУРОПЕРАТОРА писмената рекламация по образец, доказващи претенцията му по основание и размер в срок от 3 дни от приключване на пътуването.
- ТУРОПЕРАТОРЪТ се задължава да отговори писмено в срок от 30 календарни дни след депозиране на рекламацията.
- В случай на отговорност на ТУРОПЕРАТОРА за вреди, причинени от действията на негов контрагент, КЛИЕНТЪТ е длъжен да съдейства на ТУРОПЕРАТОРА за предявяване на претенциите на ТУРОПЕРАТОРА към контрагента.
- ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за вреди на КЛИЕНТА, в следствие на невъзможност да се изпълнят всички активности от избрания пакет , ако:
- ТУРОПЕРАТОРЪТ не е бил уведомен своевременно от КЛИЕНТА за възникнал проблем и ТУРОПЕРАТОРЪТ не е могъл да вземе адекватни мерки ;
- ТУРОПЕРАТОРЪТ е бил уведомен, но отстраняването на проблема е било невъзможно.
- Дейността на туроператора е изцяло съобразена с Директива (ЕС) 2015/2302, както е транспонирана в националното законодателство.
ИЗПОЛЗВАНЕ НА ЛИЧНИ ДАННИ ЗА РЕКЛАМНИ ЦЕЛИ
- КЛИЕНТИТЕ се съгласяват, че ТУРОПЕРАТОРЪТ може да използва техните лични данни за провеждане на маркетингови кампании, включващи нови пътувания, като изпращам електронни писма, при условие, че са ги отбелязали изрично в контактната форма по време на резервацията.